Du och Jag

Direktlänk till inlägg 12 maj 2010

Du och jag [Del 11]

Av Lisa Wilund - 12 maj 2010 10:20

Du och jag del 11

Fridas hjärta gjorde frivolter när Erik rörde henne, hihi jag måste vara kär, tänkte hon för sig själv.

- Är du hungrig? frågade Erik sedan.

- Nja, lite kanske, svarade Frida trött.

- Sätt dig inne i TVrummet så kan jag fixa nåt åt dig som du kan äta, säger Erik

Frida ler till svar, och Erik reser sig upp och kysser henne i pannan innan han hjälper henne in till TVrummet, han hjälper henne ner i soffan. Frida sätter på TVn, byter lite kanaler tills hon väljer nån realitysåpa om överviktiga. Frida lutar sig tillbaka i soffan och hör Erik skramla i köket. Några minuter senare står han i dörröppningen till TVrummet med en bricka och studerar Frida när hon sover. Han skrattar till för sig själv och ställer ner brickan på bordet. Sedan sätter han sig bredvid henne i soffan och börjar pilla med hennes blonderade hår. Han lägger armen runt henne försiktigt för att hon inte ska vakna sedan börjar han studera hennes armar och ser alla hennes ärr. Skär hon sig också? tänkte Erik för sig själv. I samma sekund vaknar Frida och sträcker på sig.

- Jaha, oj då somnade jag? frågar hon trött.

- Hihi ja det gjorde du, svarar Erik.

- Men ät lite nu du ser så mager ut, säger Erik och nyper henne i magen.

Frida fnissar men börjar raskt äta av smörgåsarna Erik gjort iordning. Sedan börjar han fråga henne om en massa saker.

- Hur många pojkvänner har du haft då? Frågar Erik och blinkar med ena ögat mot henne.

- Seriösa pojkvänner så har jag nog haft 5 kanske, säger Frida och fnissar.

- Du då? Hur många flickvänner har du haft? Frågar hon nu skrattandes.

Erik satt och funderade ett tag.

- Får jag räkna med dom jag var ihop med på dagis? Frågar han allvarligt.

Frida kan inte hålla sig längre, hon brister i skratt och mellan skratt salvorna svarar hon ett snabbt : " Ja det får du ".

- Då har jag nog haft ca. 18-22 stycken, svarar han.

Frida blir genast allvarlig igen.

- Inte mer? Du som är så snygg, svarar hon chokat.

- Hehe, nej jag.. Jag... Jag gillar mer att.. börjar han men fortsätter:

- Nej, tyvärr inte.

- Men vadå jag gillar mer att? Berätta nu, frågar Frida.

Erik blir blossande röd om kinderna.

- Är du bisexuell elr nåt? Frågar Frida allvarligt.

Då brister Erik i skratt.

- Nej nej nej det är jag inte, men om vi säger så här, jag är en sån som mest...

Börjar han med blir snabbt avbruten av Fridas skrik, på TVn berättar dom just om allt vad Calle gjort mot henne. Tårarna rinner nerför Fridas kinder och hon vet inte vad hon ska ta sig till. Erik kramar henne hårt och mumlar tröstande ord till henne, sedan börjar han smeka henne över håret och ryggen. Frida sätter sig rakt upp i soffan, Erik håller fortfarande i henne.

- Du kommer aldrig göra så här mot mig va? För jag är nog kär i dig Erik, och det var så allt började med Calle också att jag blev kär.. Och jag vill inte att det ska bli lika med dig, Säger Frida väldigt snabbt.

Erik ler lite mot henne innan han svarar:

- Nej det är klart att jag inte kommer Frida.

Sedan kysser han henne mjukt och försiktigt på munnen när en tegelsten kommer farandes genom ett fönster och landar bakom soffan...

 
 
Ester

Ester

12 maj 2010 12:20

Ååh vad du skriver bra, Lisa!

http://retseester.blogg.se

 
Ingen bild

Erik

12 maj 2010 16:17

Hah :P , Bra (y)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Wilund - 29 augusti 2013 16:49

Jag loggade just in på denna blogg på måfå och såg att jag har haft 3-4 besökare dagligen i 3 år. Haha tyckte att det var så fruktansvärt sött, kan ni inte ta och slänga iväg ett mai till lisawilund@gmail.com så jag får veta vilka ni är? Blev så nyfi...

Av Lisa Wilund - 25 januari 2011 20:02

Där i dörren står mamma och undrar vad som står på, undrar varför Frida ser helt skärrad ut. Frida får inte fram ett ord, hon bara står och stirrar på mamma som om hon sett ett spöke.......................................................
................

Av Lisa Wilund - 4 januari 2011 23:21

Frida reser sig hastigt upp från golvet hon ligger på.  " NEJ NU JÄVLAR SKA JAG KLARA MIG! " Tänker hon, sedan vänder hon sig om och ser Erik med en stol ovanför huvudet, i högsta hugg att slå nån, och den tidigare killen ligga på golvet och ta s...

Av Lisa Wilund - 26 juli 2010 12:58

Du och jag del 12 Frida stirrar fåraktigt på tegelstenen på golvet bakom dem. Erik reser sig upp och kollar ut genom fönstret men ser ingenting. Frida reser sig sakta upp från soffan och går in till köket för att hämta en sopskyffel. Hon går f...

Av Lisa Wilund - 11 maj 2010 20:44

Du och jag del 10 Frida börjar kippa efter andan, varför ringde hon polisen?! Jävla impulser... 1000 tankar virvlar runt i hennes huvud. Men tankarna avbröts av ett ljud av sirener, hon försökte ställa sig upp men hennes vrickade fot gjorde fö...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken :3

Översättning.


Ovido - Quiz & Flashcards